פרשת השבוע

פרשת תולדות, תחילתה של שנאת ישראל

הסיפור העיקרי בפרשתנו הוא סיפור מכירת הבכורה על ידי עשיו ליעקב, בהמשך סיפור ברכת יצחק ליעקב ותחילת מסע השנאה בין עשיו ליעקב לדורות. בעקבות הרעב יצחק נודד לאזור גרר מקום בו לא היה רעב כבשאר חלקי ארץ ישראל. ליצחק יש את הנסיון של אביו אברהם והוא מכיר את מעברי הגבול. למפקדי המעברים בגבול באותם ימים […]

פרשת וירא, חוקי סדום

בין סיפורי התורה המרכזיים כמו: לידת יצחק, גירוש הגר וישמעאל וסיפור עקידת יצחק, עולה באופן מודגש סיפורה של העיר סדום. סדום ועמורה היו ערים בהן האוכלוסייה לא למדה את הלקח מהמבול, וחטאו שוב בתחומים שבין אדם לחברו. הם הגזימו בחטאיהם עד כדי כך שהתורה מציינת "ואנשי סדום רעים וחטאים לה' מאד". אולם ייחודה של סדום […]

פרשת לך לך, אמונה כנגד כל הסיכויים

אם אברהם אבינו היה חי בדורנו הוא בוודאי היה מוגדר על ידי התקשורת כבעל אומץ לב ציבורי. אברהם בן כארבעים שנה, בשיא הקריירה שלו , מחליט לצאת נגד כל המקובל בעירו. אור כשדים הייתה מקום בו טיפחו את האלילים וכל המוסיף בהם הרי זה משובח. לאחר כעשור של מלחמה והוקעתו כאויב הציבור, הוא ומשפחתו עוברים […]

פרשת נח, "יצר לב האדם רע מנעוריו"

פרשת נח עוסקת לא רק באיש נח ובמבול כתופעות, אלא בעיקר בתקופת מעבר בין העולם הישן שטרם המבול והעולם החדש שאחריו. בשלושה תחומים עיקריים העולם החדש שונה. התחום הראשון הינו המבנה של הטבע ויחסו של האדם לטבע. טרם המבול לא היו עונות שנה סדורות, האקלים היה נוח תמיד והשפע בצמיחה היה עצום. לאחר המבול נקבעו […]

פרשות "וילך", טקס החלפת הפיקוד

שלושת הפרשות האחרונות בתורה עוסקות ברצף, בטקס החלפת הפיקוד בין המנהיגים בעם ישראל לאחר יותר מארבעים שנה של הובלת משה. הנוער לא הכיר מנהיג אחר ולמרות ״התקלים״ עם ישראל בתחילת הדרך, כמעט ארבעים שנה עברו בשקט יחסי. יתרה מזאת רק לאחרונה חוו העם מלחמות מוצלחות מאד נגד סיחון, עוג ומדין. היינו מצפים שאחרי תקופה כזו […]

פרשת "כי תצא", הקוד האתי של הלוחם

פרשת "כי תצא" ממשיכה לעסוק בדיני מלחמה אך מזווית הפרט. זווית הראיה של הלוחם הפשוט. בין המצוות הרבות, בולטות שלוש סוגיות של הפרט במלחמה. בתחילת הפרשה מדובר על אישה יפת תואר ממחנה האויב, שמוצאת חן בעיני הלוחם ואיך לנהוג עמה. באמצע הפרשה מדובר על דיני היגיינה במחנה והצורך לכסות את הצואה. ואילו בסוף הפרשה המצווה […]

פרשת שופטים, הסכמה לאומית

הפרשה עוסקת במצוות ובהנהגות הספציפיות לישוב בארץ ישראל. בפרשה זו המצוות המרכזיות נוגעות לכלל: דיני השופטים, דיני מלך ודיני יציאה למלחמה. ידועים מאד הפסוקים וההלכות הקשורות ליציאה למלחמת רשות. "כי תצא למלחמה על אויבך וראית סוס ורכב עם רב ממך, לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך המעלך מארץ מצרים". בהמשך מפורטים חוזרי המערכה המשוחררים: […]

פרשת "ראה", הצדקה כשלב בדרך לצדק

מתוך חמישים וחמש המצוות המופיעות בפרשה, בולטת מצוות הצדקה. שלושה פסוקים שלמים עוסקים באביון מזוויות שונות. מכיוון שכך, ברור עד כמה מצוות הצדקה הינה עמוד תווך בחברה היהודית, אך קיימות פה שתי שאלות מרכזיות. האחת הינה על הסדר. סביר שבעולם יהיה עוני ולא יחדל אביון, אחר כך האדם מזהה אביון הקרוב אליו – "כי יהיה […]

פרשת עקב, הכרעה והרתעה בארץ כנען

תחילת הפרשה עוסקת בשינוי שעובר עם ישראל מדור מדבר לדור הכניסה לארץ ומשם לדורות החיים בארץ דרך קבע. לכל דור יש את המאפיינים שלו ואת הדגשים שהתורה נותנת. דור הכניסה לארץ מבין שהוא נדרש לחיות ולהילחם בעמי הארץ בדרך הטבע. הקב״ה ילחם להם והניצחון יהיה ניסי , אך הדרישה מישראל היא לעשות את ההשתדלות הנדרשת […]

פרשת "ואתחנן", ועשית הישר והטוב

משה קורא לבני ישראל ומחדש את הברית בין ה׳ לעמו. אמנם התחלף דור אך הברית נכרתה בין ה׳ לעמו עד סוף הדורות. משכך חוזר משה שוב על עשרת הדיברות עם הטייה לכיוון זכר יציאת מצרים. הכיוון העיקרי לדברי משה הוא ההתנהגות המצופה מישראל בארץ ישראל. באופן לא כל כך טבעי, עומד לו שם אחד הפסוקים […]

קבלה

מוגש בברכה  ע"י
יצחק אהרון, איש קבלה ראש מרכז "חכמה" כותב ומרצה סודות הקבלה לקביעת תורים לייעוץ 03-9220784 www.kabalah.co.il " 

גילוי עריות- פסגת הרוע

בכל פעם ששומעים על אב/אם שפוגעים מינית בילדיהם (ובילדים בכלל) גם אני , בדיוק כמוכם חש אי נוחות עד אשר הנשמה צורחת מכאב. בכלליות רבה ולדעתי האישית אין עבירה חריפה יותר מעבירת מין וגילוי עריות מציג את תמצית הרוע האנושי בהתגלמותו

קרא עוד ←

משבר הקדושה

ישנן דרכים שונות לבדוק מה הם עיקריה של דת, אחת מהן היא לבחון מה הם הדברים האסורים בתכלית שחייב אדם להימנע בכל כוחו מלעשות,  גם אם הדבר יעלה לו בחייו. על כן בזו הדרך אני מבקש להציג בקצרה התבוננות בעיקריה של היהדות בהסתמך על שלוש מצוות  "לא תעשה", שהן בבחינת ייהרג ובל יעבור. כלומר חל […]

קרא עוד ←

כוח המשיכה של ספר הזוהר

בטרם גילה ניוטון את כוח המשיכה לא היה כל הסבר מדעי לכך שהעולם הוא כדורי ומאוכלס בשני צידיו והנה בזוהר הקדוש אשר נכתב לפני אלפי שנים, מצוטט הרב מנונא סבא אומר בדיוק את הדברים הללו. יצחק אהרון על כוח המשיכה של ספר הזוהר

קרא עוד ←

חלומות פז

לעיתים חלום מותיר בנו רושם עז ומטלטל. פעמים החלום נראה צלול והמסרים המובאים בו מובנים ובהירים אך פעמים נעמוד חסרי אונים ונבוכים למול המסר והידיעה שהגיע בחלום. מה עושים? יצחק אהרון מלמד האם לייחס משמעות לחלום ומה ניתן לעשות עם המידע המוקדם המופיע בו

קרא עוד ←

חודש חשוון ומזל עקרב

חלפו עברו החגים וחודש חשוון הגיע להתארח בחיינו. בתשרי, השגרה המוכרת פינתה את מקומה להתעלות הנפש ולשמחה ומיד שבה לתפוס את מקומה בחשוון, שהוא החודש השמיני לפי הלוח העברי הקדום המתחיל מחודש ניסן. אורכו של חודש חשוון משתנה בשנה "חסרה" (29 ימים) בשנה "כסדרה" (30 ימים). שמו של החודש נתון לפרשנות ולסברה: יש הגורסים שמקור השם "מרחשוון" […]

קרא עוד ←

לחיות אחרת

השנה החדשה התקבלה בברכה ובשמחה וכמו תמיד מעוררת בנפש האדם שאלות ותהיות לצד תקוות גדולות לעתיד. האם היית בוחר מקצוע אחר? קריירה שונה? זוגיות אחרת? חיים אחרים? וכדומה. אם התשובה היא חיובית אז הדברים הבאים נועדו לכם

קרא עוד ←

בצל כנפי השכינה

ראש השנה ושותפו יום הכיפורים חלפו עברו וכעת כולנו מרגישים משוחררים וטהורים יותר. עמדנו במשימה, זכינו בע"ה למחילה ולכפרה וזה הזמן לחזור לשגרת יומנו

קרא עוד ←

מתחילים מחדש

מאז תקופות עבר לימדו המקובלים כי כל חג בלוח השנה העברי בא לסמל שלב אחר בהתפתחות הרוחנית של האדם, כאשר ראש השנה מסמל את ראשית התהליך

קרא עוד ←

גורלך בידך

האם הגורל עיוור או שמא ביכולתנו להפוך כישלונות להצלחות? הקבלה אומרת כי הכול ניתן לשינוי וכל שעליכם לעשות הוא לרצות להתחיל דרך חדשה. יצחק אהרון מלמד על תהפוכות גורל ומזל

קרא עוד ←

כל סוף הוא התחלה חדשה

האוויר עוד חם והטבע מתפלל לגשמים של תקווה, התחדשות ובשורה של תקופה חדשה במעגל האין סופי של החיים. זו מהותו של חודש אלול המזמן עימו שפע הזדמנויות חדשות

קרא עוד ←

נפלאות ימי החודש העברי

בחוכמת הקבלה העתיקה נשנו פרקים שלמים אודות סגולות ימי החודש העברי. חכמי העבר לימדו כל יום נושא בתוכו עוצמה רוחנית אדירה המייחדת ומבדילה אותו משאר הימים. הם קבעו כי קיימת משמעות גבוהה לבחירת היום בו אנו מתעתדים לבצע פעולה כלשהיא הואיל וידוע הדבר כי כל יום מושפע מאנרגיה רוחנית המייחדת אותו. בזוהר הקדוש נאמר כי חכמי ישראל השתיתו את הנהגותיהם בין השאר, בהסתמך על בחירת המועדים הטובים והמועילים ביותר בחודש. הם הכירו במדויק את לוחות הזמנים הראויים ביותר באופן המסוגל להשפיע שפע חיובי על מעשיהם. במאמר זה אציג בפניכם סוד קבלה נפלא המיוחס לראב"ע (ר' אברהם בן מאיר אֶבּן עזרא) מהבולטים שבהוגים היהודים בתקופת ימי תור הזהב שבספרד. הוא היה משורר, בלשן, פרשן המקרא ומקובל עצום. ידיעותיו הרבות באסטרולוגיה ובאסטרונומיה הובילוהו לבאר את ימי החודש העברי ומסוגלותם להשפיע על חי האדם. בבואכם לקבל החלטות ו/או לבצע פעולות כלשהן מומלץ להתחשב בכל הנאמר להלן על מנת שהתוצאה תהיה מבורכת ומוצלחת. יחד עם זאת אין למהר ולהסיק מהכתוב עובדות מוחלטות הואיל וקיימים פרמטרים רבים המרכיבים את הנושא המדובר.
לפניכם לוח הימים בחודש והעצות המובאות לכל ימי החול ,למעט חגים ומועדים. הפירוט לימים תורגם מעברית עתיקה לשפה קלה, אך הקפדתי שרוח הדברים תישמר באופן מדויק ואוטנטי.

א– טוב להקביל פני מלכים. יום טוב להרבות בתפילות ובתחינות ומסוגל לישועות גדולות.
ב– טוב למשא ומתן ,לעסקים,לרכישות , לחתימת הסכמים וחוזים.
ג- אינו מומלץ להתחלת דברים חדשים כלל. כל התחלה חדשה עתידה להיכשל.
ד- טוב לכל התחלות חדשות ולקשרים חברתיים במיוחד.
ה- מייצג הפסד ממון ולכן אינו מומלץ כלל לרכישות , כספים, עסקים.
ו- יום טוב ומומלץ לנסיעות ביבשה בלבד. לא באוויר( טיסה) ולא ובים.
ז- יום טוב לכל עניין. כל עשייה מבורכת.
ח- טוב לכל ההתחלות. כל התחלה חדשה תצליח.
ט- יום מבורך במיוחד, בסימן הצלחה ושפע.
י-יב – ימים טובים ומוצלחים לנסיעות,עבודה ועשייה.
יג – יום בעל אנרגיה נמוכה ולכן לא מומלץ לבצע מהלכים דרמטיים.
יד – טו – ימים בינוניים לכל דבר שהמזל קובע בהם ולא השפעת היום.
טז- יום טוב ומומלץ לנסיעות ביבשה בלבד. לא באוויר( טיסה) ולא ובים.
יז – יום טוב לכל דבר. מצוין להתחלת עבודה חדשה , מבחנים, ראיון אישי.
יח – יום מבורך להקביל מלכים ונשיאי ארץ. יום נהדר לתפילות ותחינות בפני בורא עולם.
יט – יום בינוני לכל דבר שהמזל קובע בו ולא השפעת היום.
כ – יום טוב לכל התחלה חדשה. הן בזיווג והן בפרנסה.
כא – רע לכל דבר. אינו מומלץ כלל לכל עשייה חדשה. זהירות מהפסדים כספיים.
כב – יום נפלא לכל עניין.כל אשר יעשה ביום זה יצליח. זמן הוצאה לפועל של תוכניות ועסקים מוצלחים.
כג – יום בינוני לכל דבר שהמזל קובע בו ולא השפעת היום.
כד– רע לכל דבר. אינו מומלץ כלל לכל עשייה חדשה. זהירות מהפסדים כספיים וממריבות.
כה – יום טוב לכל נושא. מומלץ להקדיש תשומת לב לזוגיות ולקשרים חברתיים.
כו – יום מסוכן לנסיעות. זהירות מתאונות ומחבלות.
כז – יום טוב לפיוס בין בני המשפחה. לתת מהלב ללא צפייה לתמורה.
כח – טוב לכל ההתחלות. כל התחלה חדשה תצליח.
כט – יום טוב לכל עניין. כל עשייה מבורכת.
ל- סגירת מעגל חודשי. כל אשר יעשה יפרוץ ויצליח במהרה.

מוגש בברכה
יצחק אהרון,
איש קבלה,ראש מרכז "חכמה"
כותב ומרצה סודות הקבלה